De laatste 3 weken in Oxford

13 maart 2015 - Oxford, Verenigd Koninkrijk

Hey,,

Het is vandaag 13 maart 2015 de laatste dag op de EF school. Ik heb een hele leuke tijd gehad in Oxford.  Op woensdag 25 februari ben ik naar de musical The lion king geweest in Londen. Het was echt een super mooi musical en hele mooie muziek. Ik voelde mij in de tweede week heel erg onzeker over mijn Engelse vaardigheden maar Joost had mij kunnen bijpraten dat ik niet onzeker moet zijn over mijn Engelse vaardigheden. Dit gesprek gaf mij meer motivatie om door te blijven gaan in de level B2 en ging meer van mij laten zien, dat ik dus echt wel Engels kanen als het niet lukt dan positief blijven en weer doorgaan. Op woensdagmiddag had ik speaking lessen, het was een kleinere klas vergeleken met vorige week. Er waren dus veel studente naar huis gegaan afgelopen zaterdag. Ik voelde veel beter op mijn gemak. De leraar ging drie verhalen vertellen en één van zijn was niet waargebeurd maar is een fabel. Eén van de verhalen die hij vertelde ging over dat hij in Amsterdam was en spacecake had uitgeprobeerd en heel veel moeite moest doen om bij het hotel te komen na het eten van de spacecake, maar dit was geen fabel. Ik moest ook aan de klas drie verhalen vertellen en een moest een fabel zijn. Ik moet toegeven dat het echt heel goed ging toen ik de drie verhalen ging vertellen aan de klas, soms was de grammatica niet helemaal correct maar dat komt wel goed. Op vrijdag 27 februari ging ik met Marlies, Joost en Paulina uiteten bij het restaurant Red lion. Dit was hun laatste avondje in Oxford. Ik heb er heel erg van genoten.  Ik vond het heel jammer dat ze de volgende dag naar huis gingen, ik vond ze zo gezellig. Op zaterdag vertrok ik vroeg met de trein naar Birmingham en waar ik samen met mijn klasgenootje Mandy van de Has had afgesproken voor een weekend. We gingen museums kijken, winkelen in een hele grote overdekte winkelcentrum. Ik had nieuwe schoenen kunnen scoren en twee leuke jurkjes voor Ilke mijn nichtje. De zaterdagavond gingen we meteen na het uiteten naar de hostel. Toen we onze kamer binnen kwamen waren er ook andere mensen want we zaten in een gedeelde kamer. Ze vroegen aan ons dat we zin hadden om met hun op stap te gaan. Dat was echt super leuk dat ze ons hadden gevraagd mee te gaan. Ze waren oude klasgenootjes van elkaar en hadden een reünie samen georganiseerd in Birmingham. Ze waren heel erg enthousiast dat we in Engeland zijn. Het was wel grappig dat ze steeds na één of twee drankjes weer naar een andere café gingen. Dat is dus British dat ze niet bij een cafe blijven hangen. Op zondag gingen we naar Sealife dit is de grootste in Engeland. Het was echt heel mooi om te bezichtigen. We hadden verder de stad nog verkent en weer gaan winkels kijken. Aan het einde van de middag gingen we allebei weer terug naar onze thuisbestemming in Engeland. Op maandag hadden we een kleine klas want veel studenten in mijn klas waren afgelopen zaterdag naar huis gegaan. Ik had de middag vrij en was met Havert naar het centrum van Oxford gelopen.  Ik wilde graag naar de museum ‘The history of natural’ maar die was helaas gesloten. Dus gingen we naar een andere museum Pitt rivers over de oudheid van de hele wereld. Op dinsdag waren er veel nieuwe studenten in mijn klas bijgekomen. Veel Japanse meiden want daar was nu zomervakantie. Ik heb op deze dag veel nieuwe vrienden gemaakt en ik was met ze naar het centrum gegaan en een British koekje gegeten. In mijn klas had ik Chikako en Kanan ontmoet. En tijdens de lunch op EF school had ik ook de Japanse meiden Chiaki en Nohara ontmoet. Alleen vond ik het jammer dat ze niet op de residence verblijven maar bij een hostfamily. Want ik had ze gevraagd dat ze mee wilde naar de bioscoop op dinsdagavond maar dat vonden ze niet praktisch omdat ze dus bij een hostfamily wonen. Ik werd echt vrolijk van de Japanse meiden want bij alles reageerde ze super enthousiast en vertellen heel enthousiast over van alles wat ik ze vraag, echt super leuk! Die dinsdagavond was ik vanuit EF school naar de bioscoop gegaan naar de film Kingsman the secret service samen met Havert. Op woensdag had ik weer speaking lessen en moesten we iets vertellen over situatie waar over je zorgen over maakt. Bijvoorbeeld over mijn stage dat ik straks een Engelse rapport moet schrijven, hopen dat het mij lukt. Hierover gingen we over praten. Daarna moest ieder iets vertelde over iemand of over een ding tegen de klas. Ik had verteld over mijn familie. Ik had in de middag het park van Oxford verkent en de omgeving daarnaast. Op dondag had ik twee algemene Engelse vaardigheden lessen en na de lessen had ik met Kanan afgesproken om naar centrum van Oxford te gaan. We hadden eerst geluncht in een sushi restaurant waar de sushibordjes op een lopende band langs je tafel komen. Ze liet mij alle traditionele dingen zien van Japan. Ze vond alleen de sushi niet heel lekker want ze vond het heel zuur smaken en ze was zout gewend. Daarna waren we samen lekker gaan winkelen en langs Christ Church gelopen. Tijdens de lessen op vrijdag leerde ik twee meisjes kennen Juliana en Kine uit Brazillie en Noorwegen. Ik had met hun samen gegeten en daarna naar hun residence geweest want hun hadden een eigen huis met een hele grote woonkamer waren we lekker konden kletsen. Alleen was het jammer dat ze de volgende dag weer weg gingen. Eén van mijn kamergenootjes heeft een jongen ontmoet die ze heel leuk vindt maar hij komt super vaak midden in de nacht de kamer binnen om bij haar in bed te liggen, maar is niet echt fijn vind ik want word steeds wakker van ze. Al had ik tegen haar gezegd dat ze niet te hard met elkaar gaan praten midden in de nacht en daar houden ze zich gelukkig wel aan. Op zaterdag ging ik voor een weekend naar Londen daar ontmoeten ik mijn klasgenootjes van de Has, Ellen, Mandy, Yoni en Madelon. We waren naar de m&m world geweest en naar de British museum. Tussen de middag hadden we fish and chips gegeten, lekker British menu. De hostel lag dichtbij de Kingcross station dat beroemd is om de kloktoren waar de opnames zijn gemaakt voor de Harry Potter film. Ze hadden dus ook een Harry Potter winkel. We hadden in Chinatown uiteten geweest was echt heel lekker. S’avonds gingen we naar de Bigben, Londen eye en naar de millennium burg om mooie foto’s maken Op zondag gingen we naar de Science museum, die echt heel groot is en heel interessant. Daarna gingen we naar de Bank van Londen en eigenlijk wilde we nog naar de Towerbridge maar toen moest ik al weer terug naar victoria station om met de bus terug te komen naar Oxford. Op maandag was ik met Nohara in de middag naar het centrum gegaan. We waren naar de museum the history of natural en naar merton collegae geweest. Daarnaast had ik haar leuke winkeltjes laten zien. Dinsdag na de lessen had ik een lekkere bij rust dagje, al was ik wel in mijn eentje naar het centrum geweest om nog meer foto’s te maken en naar Oxfordse film gezien ‘Testament of Youth’. Woensdag had ik een lange dag tot half 7. Op donderdag had ik alleen in de ochtend les en was ik in mijn eentje naar het park geweest en nog even in het centrum. In de avond ging met EF naar de musical Matilda. Chikato en Nohara gingen ook mee maar ze gingen wel naar een andere muscial naar Wicked. In het groepje van de mensen die naar de musical Matilda gingen leerde ik twee Nederlandse meiden kennen Frederiek en Ella. Dus kon ik weer lekker Nederlands praten. De musical Matilda was echt super leuk en super goed gespeeld! Leuke acts zitten erin. Vandaag de laatste dag 13 maart ’15 heb ik na de lessen afscheid genomen van Chikato en Kanan. Lieve meisjes! In de middag was ik met Nohara naar het centrum geweest, we gingen een lekkere smoothie drinken want ze had gehoord van een vriend van haar dat er een hele goede smoothie bar zat in Oxford en dat moesten we natuurlijk even proeven.  Daarna wilde we een bootje huren maar dat was toch wel iets te duur en moesten weer terug naar EF school want de les van Nohara begon bijna weer. Tijdens het afscheid nemen van Nohara kreeg ik een kadootje uit Japan. Super lief van haar! We hebben elkaar beloofd dat we ieders land gaan bezoeken, dat lijkt mij echt leuk. In de avond was ik nog een keer terug gaan naar de centrum van Oxford om nog leuke avond fotos te maken. Nu zit het erop en ben al helemaal voorbereid om richting huis te gaan. Ik heb ook al afscheid genomen van mijn kamergenootje want ze is nu op stap met haar vrienden, dus ik spreek haar morgen niet meer. Morgen weer lekker naar huis voor een weekje en daarna begint mijn nieuwe avontuur in Curacao.